• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Komunikacja z osobami ze szczególnymi potrzebami

online
Potwierdzone
Miejsce
Internet
Termin
29 kwietnia 2024
Czas trwania
09:30 - 14:30
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 15 kwietnia 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os.

Ustawa o dostępności cyfrowej rodzi w samorządach szereg trudności. Dlatego zapraszamy Państwa na szkolenie, które wyjaśni najważniejsze problemy związane z ustawą o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie obsługi klienta.

Ważne informacje o szkoleniu

Kim są klienci ze szczególnymi potrzebami? Czy każdy klient ze szczególnymi potrzebami to klient z niepełnosprawnościami? Jak powinna wyglądać prawidłowa obsługa klienta ze szczególnymi potrzebami lub z niepełnosprawności? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielimy podczas proponowanego szkolenia. Przeanalizujemy i przedstawimy, w oparciu o przepisy o dostępności, także doświadczenia i dobre praktyki z dostępności komunikacyjnej, zagadnienia i zasady dotyczące obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami. Wskażemy najważniejsze bariery w komunikacji. Omówimy kluczowe metody komunikacji z osobami z niepełnosprawnościami oraz przypomnimy zasady savoir vivre w kontaktach z osobami ze szczególnymi potrzebami.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobędziesz, uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę z zakresu przepisów prawa dotyczącego komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami. Podniesiesz kompetencje w obszarze komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami.
• Dowiesz się:
- Co zrobić, aby osoby niewidome odczytały dokument elektroniczny?
- Jakie trzeba spełnić wymagania, aby informacja była dostępna dla różnych grup osób z niepełnosprawnościami?
- Jakie ograniczenia w komunikacji mają osoby z niepełnosprawnościami oraz jak usprawnić komunikację z takimi osobami?
- Jak współpracować z osobami narażonymi na wykluczenie społeczne i zawodowe?
- Jakie są ogólne zasady i proste rozwiązania w zakresie komunikacji?
- Czego nie robić aby nie urazić osób z niepełnosprawnością?
• Poznasz:
- rodzaje niepełnosprawności i ich bariery w komunikacji.
- najważniejsze metody komunikacji dla osób z różnymi niepełnosprawnościami.
- podstawy savoir vivre w kontaktach z osobami ze szczególnymi potrzebami.
- bariery i metody komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami oraz urządzeń wspierających komunikację.
- zasady komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami.
- rzeczywiste potrzeby osób z niepełnosprawnościami oraz nowe technologie używane w kontaktach z osobami z niepełnosprawnościami.

zwiń
rozwiń
Program

1. Wprowadzenie.
2. Niepełnosprawność, czyli co? Czym różni się osoba z niepełnosprawnością od osoby ze szczególnymi potrzebami.
3. Definiowanie niepełnosprawności, prawda, mity i stereotyp.
4. O niepełnosprawności nowocześnie. Czym jest Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych?
5. Niepełnosprawność w prawie krajowym- ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
6. Bariery komunikacyjne osób z niepełnosprawnościami- jakie należy stosować metody komunikacji - także nowe technologie?
7. Obsługa klienta niepełnosprawnego - zasady savoir vivre oraz zasady obsługi, wynikające z przepisów prawa.
8. Dostępność informacji i komunikacji oraz narzędzia wspomagające komunikację.
9. Dostępność usług/przestrzeni publicznej.
10. Język prosty (ETR) - czym jest i dla kogo przeznaczony jest tekst łatwy do czytania? Jak przygotować taki tekst na stronę internetową?
11. Inne szczególne potrzeby nie związane z niepełnosprawnością.
12. Dokument dostępny- co to jest? Jak go stworzyć? Przykłady.
13. Podsumowanie.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy instytucji publicznych, administracji państwowej i samorządowej, koordynatorzy dostępności, osoby zajmujące się obsługą klienta, organizacje pozarządowe, osoby wdrażające projekty unijne oraz inne osoby, zainteresowane tematyką zajęć.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekspert ds. dostępności. Biegły PFRON ds. rozpatrywania skarg na brak dostępności. Trener kompetencji miękkich z wieloletnim doświadczeniem. Zrealizował 1500 godzin szkoleń dla pracowników administracji publicznej dotyczącej projektowania uniwersalnego, dostępności architektonicznej i zagadnień związanych z niepełnosprawnością. Ponadto przeprowadził ponad 500 audytów dostępności w instytucjach publicznych oraz przygotował ponad 300 raportów z dostępności architektonicznych dla administracji państwowej, samorządowej oraz uczelni wyższych. Ekspert wiodący z zakresu dostępności w projektach realizowanych przez Fundację Instytut Rozwoju Regionalnego. Realizował projekty ds. dostępności na zlecenie MSWiA, Ministerstwa Cyfryzacji. Doradca w sprawach dostępności urzędów administracji samorządowej.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Siwierska
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępca Dyrektora FRDL Centrum Szkoleniowego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 15 kwietnia 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 24 kwietnia 2024 r.